sobota, 15 września 2012

Komoda po liftingu


Uwielbiam chodzić na targi staroci, ile tam można znaleźć pięknych rzeczy!!! I właśnie, chodząc tak sobie za wszystkim i niczym wpadła mi w oko piękna stara komoda. Ujął mnie jej kształt i przecudne żeliwne okucia.
Nie była duża, ale caluteńka z drewna, zawsze w takim przypadku patrze czy nie ma jakiś mieszkańców, mam na myśli korniki. Jak widzę małe okrągłe dziurki to nie zawracam sobie głowy ceną. Wiem, że na rynku są specjalne preparaty do zwalczania szkodników w drenie, ale człowiek nie ma całkowitej pewności czy zadziała.


No więc moja (pisze moja bo byłam pewna, że ją kupię) komoda była całkiem zdrowa :) teraz wystarczyło zapytać się o cenę. Oglądając ją, miałam oczywiście bardzo niezadowoloną minę (dla niepoznaki), pytam się:
-Panie, a po ile ta szafeczka? (słowo-komoda brzmi bardziej dostojnie)
Pan zmierzył mnie od góry do dołu...( i tu stwierdzam, że chyba za porządnie wyglądałam)  i walnął taką cenę, że szczęka mi opadła!!!!
- Ile???? Za co??? - pytam się
- Za antyk!!! - odpowiada Pan
- Panie, to nie antyk, tylko stylizowane na stare ( mówię z nadzieją, że łyknie), a po za tym lakier podłaził z niej prawie całkiem!!!- I w tym momencie wołam swoją cenę...
... cisza...patrzy się na mnie...(myślę Boże dopomóż)...
... i nagle z nieba kap, kap... deszcz zaczął padać, a że to jest na dworze i nie zadaszone to mój Pan machnął ręką i mówi:
- A bierz Pani, przynajmniej tego na auto nie będę musiał pakować!
Szybko wyciągnęłam kasę z portfela i patrząc na niego prosząco mówię:
- Ale pomorze mi Pan włożyć to do auta?
- Pomogę, pomogę - i dodaje - targować to się Pani umie!!!
- Ja???- pytam niewinnie, ale w tym momencie było mi już wszystko jedno...

Dalej opisywać już nie będę, bo powoli staje się to nudne i przejdziemy do sedna sprawy:)))
Przedstawiam Wam moją komodę po liftingu:




Tak jak pisałam, ujęły mnie w niej żeliwne okucia. Wiedziałam, że jak ją odnowię w stylu Schaby Chic , to okucia będą jeszcze bardziej widoczne. I nie pomyliłam się;)))
To, że tak ładnie prezentują się na komodzie, to duża zasługa mojego Z. To on męczył się przy zdejmowaniu ich do malowania komody, czyścił je i klął przy zakładaniu ich ponownie!!! Za co bardzo dziękuję!!!! Bardzo mi sie podoba ta komoda w stylu shabby chic.
Odnawianie komody zajęło mi 3 tygodnie, zabrałam się do niej z zapałem, ale nie przypuszczałam ile będzie przy niej pracy, te wszystkie zakamarki i nierówności!!! 
Ale myślę, że się opłacało. Efekt oceńcie sami:)))
A teraz szukam dla niej dobrego właściciela!!!!



-

14 komentarzy:

  1. C U D O !!!!!
    Ale czy było Ci warto odnawiać po to, by teraz ją sprzedać? Taka komoda to skarb tym bardziej, że własnoręcznie pięknie odnowiona. Za żadne skarby nie pozbyłabym się jej! No chyba, że bylabym w ciężkich tarapatach finansowych.
    Klatka też jest fantastyczna. :-) W przyszłości taką zamówię.
    Ślę moc uścisków! Ola

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Olu, kochana jesteś!!! Z chęcią bym ją sobie zostawiła, ale ja już nie mam miejsca wolnego w mieszkaniu:)))

      Usuń
  2. Jezu, ale bajka!!!!!!!!!!!!!!! Stworzyłaś prawdziwe cudo!!!!
    Gosia

    OdpowiedzUsuń
  3. To sprzedaj mebel o mniejszej wartości finansowej i sentymentalnej! Taki, który już się znudził i opatrzył. Komodę KONIECZNIE sobie zostaw! Jest unikalna!
    Ola

    OdpowiedzUsuń
  4. Chciałabym mieć urzadzony dom w tym stylu:(
    Ania

    OdpowiedzUsuń
  5. Komoda jest śliczna .Mogłabyś ją zostawić dla siebie:)Ola

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale mnie męczycie!!! Chyba w Waszym imieniu coś jest:)Pod młotek pójdzie!!!

      Usuń
  6. Ewcia nie będzie Ci jej choć trochę szkoda? Tyle pracy i serca włożyłaś w jej odnowienie. Jest śliczna i taka...niby teraz pusta a jednak z duszą. To się widzi i czuje. Antyk to dopiero Ty z niej zrobiłaś. Pogratulować cierpliwości i zdolności. Agnieszka Mys.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Agnieszka za miłe słowa.
      Pozdrawiam

      Usuń
  7. Śliczna - gdybym miała gdzie wstawić na pewno bym się z Tobą potargowała ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Za późno - komoda znalazła już nowego właściciela;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie pomyślałabym nawet, że z tej komody może powstać taka wspaniałość. Cudna

    OdpowiedzUsuń